Varumärke

Nyhetsbrev

LEVERANSVILLKOR

LEVERANS 

Normalt levereras Ditt paket inom 2 - 7 arbetsdagar efter det att vi har mottagit in betalning.

Leveranser sker via posten eller med Schenker som brevförsändelse / paketförsändelse till den adress som du uppger vid din beställningOm lämnade uppgifter är felaktiga är kunden ansvarig för eventuella retur/hanteringskostnader. 

Jemas Fyndshop ansvarar för att din försändelse lämnas in till fraktleverantören men har sedan inget ansvar för försändelsen. 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

EXPORT

För närvarande kan du enbart beställa från oss inom Sverige i vår webshop men önskar du handla från oss och du bor utanför Sverige ta kontakt med vår kundtjänst så kan vi ordna med besällning. Fraktkostnad tillkommer.

OAVHÄMTAD FÖRSÄNDELSE 

Det är ditt ansvar att lösa ut försändelsen på utlämningsstället inom den tid, som står angivet på avin. Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kommer då att debitera dig 225 kr för frakt- och administrativa kostnader. 
Outlästa försendelser omfattas inte av ångerrätten. 

LEVERANSBEVAKNING

Vi förbehåller oss rätten att restnotera eller annullera beställningar på varor som är slut i lager. Om varan beräknas inkomma inom rimlig tid restnoterar vi varan och levererar, utan extra kostnad, så snart den inkommit på vårt lager. Om en vara restnoterats av oss, har Du som kund rätt att avbeställa varan.

FELLEVERNAS

Skulle vi leverera fel antal eller fel vara är vi angelägna om att Du meddelar oss så snart som möjligt, så att vi får rätta till felet. Enklast sker detta genom att Du tar kontakt med vår kundtjänst via mail. 

TRANSPORTSKADOR

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.